Hye semua! Follow blog Dayana yeh.. hope doakan Dayana berjaya. syg semua!

Jom chat!!

Thursday, December 24, 2009


Assalamualaikum dan selamat pagi semua.. hehe.. hari ini dipagi yang mulia nie.. hehe.. zack nak semua penyokong dan pembaca blog dayana ini mengenali dayana dengan lebih rapat lagi yeh! huhu~ sebelum tue.. zack, mama n papa nak ucapkan selamat berjaya kepada adik-adik yang menduduki peperiksaan PMR pada haritu.. Harini Result keluar kan?? Tahniah diucapkan kepada yang berjaya! Mesti adik-adik nak  macam diorang nie kan? Semuanya berjaya.. apa-apapun..Good luck untuk adik-adik semua! bagi yang kurang berjaya.. jangan menyerah kalah.. perjuangan adik-adik belum berakhir sampai disitu.. teruskan usaha untuk mencapai kejayaan.. ambil iktibar daripada apa selama ni yang kita belajar okey.. result tue melambangkan segala usaha kita dari dulu sampai sekarang.. hehe.. zack malas nak membebel panjang-panjang. hm.. okey kita teruskan dengam mengenali bintang kecil yang kita comel nie.. hehe.. mantap beb!! zasss!! ^_^


Nama : Siti Amirah Dayana bte Mohd Amerullah
Umur : 10 thn
Tarikh Lahir : 4 Dis 1999


Serba Sedikit tentang Dayana = Aktif dlm bidang muzik kira-kira dlm 3 thn lepas,start memenangi Bintang kecil..dan mula menceburkan diri dlm bidang lakonan drama n iklan tahun lepas..Dayana seorang yg simple,pandangan seni nya cukup luas dan teliti..amat meminati band-band dr luar negara, seperti indonesia n singapura..kalau di tanya mengapa die minat sgt ngan lagu2 Indonesia,dia cume berkata sgt minat ngan gubahan muzik dalam satu-satu lagu tu..Boleh bermain alat muzik seperti keyboard, rekorder, (sikit-sikit la ) seorang kanak-kanak aktif dan periang sangat..suke aktiviti out door,jogging,camping,

Dayana seorang yang aktif di sekolah,beliau memegang jawatan penolong kelas di dlm darjah..sering mewakili sebarang pertandingan Nyanyian sama ada dlm bentuk solo n berkumpulan,seperti Boria,n Pertandingan Pesta muzik peringkat negeri..aktif juge dalam bidang sukan dan kokurikulum...


Pencapaian yang pernah di gapai oleh Dayana:

  • Johan Bintang kecil RTM peringkat Negeri Sembilan 2008
  • Johan Bintang Kecil peringkat zon (di antara Selangor,KL n NS ) pernah bertanding ngan Wan Muhammad Hafizzudin (Udin) dan Muhammad Syafieq Syazwan (Afiq) kenal tak diorang nie? diorang nie bintang Idola kecil satu ..dan keputusannya daripada pertandingan ini dia orang kalah kt Dayana.. hehe.. Mantapkan?
  • Naib johan Peringkat kebangsaan Bintang Kecil yg berlansung di Auditorium P.Ramlee RTM di Sarawak...bertanding dgn Khor Bin Sam (Sam) dan Nuranajihah (Jiha) IK2...( kiranya dia orang ni pun kalah kt dayana jugalah)
  • Juara Pesta muzik sekolah-sekolah peringkat jajahan Negeri Sembilan
  • Juara Pesta Muzik sekolah-sekolah Peringkat Negeri Sembilan

Bermula seawal 3 tahun dah pandai menyanyi..Beliau pernah menyanyi di pentas besar Nilai 3 berduet ngan papa die lagu sandarkan pd kenangan dan I want to spend my life time loving you..Bakat yg cukup besar untuk budak kecik berumur 3 thn.Sekarang sering memenuhi undang nyanyian dr pihak sekolah dan mana-mana aje show koprat...sering menyanyi depan dato dan menteri-menteri besar..dan selaku residen artis UKM..


Mula menceburi bidang lakonan thn lepas bile menghadiri ujibakat geng bas sekolah,dia berjaya di antara ribuan kanak-kanak yg dtg ujibakat...top 4...di sunting oleh M.nasir,untuk berlakon dlm drama terbitan produksiNya..MIsi Yaya..tp sayang nye 13 episode telah pun siap shoot tp disebabkan ade masalah tertentu terpaksa di reshoot balik..tp malangnya dayana tidak dpt memberi komitmen kerana telah dapat peluang dalam Idola kecil, so tidak boleh sama sekali ade komitmen dengan aktivit-aktiviti lain..membintangi Telemovie terbitan Darkwave picture bertajuk Pondok plastik tepi kubur yg akan di tayangkan bila-bila masa di slot telemovie di astro Prima..Pernah berlakon iklan ING insurans yg ditayangkan di negara luar seperti cawangan ING di america,US,hong kong dn byk lg.


Seorang yg suke makan makanan pedas,cerewet skit bab makanan,favorite die Aym msk pedas,sambal telor,western food,maggie,,huuh..Fries,minuman sebarang air buah..allergic pd udang besar..sampai naik berbintil badan kalau mkn udang besar..udg kecik ok je..hehe..rajin tolong mama die kt dapur sampai dah tahap menyebuk dh...pandai kemas rumah dan jaga adik-adik dia..seorang yg happy go lucky dan kelakar sgt-sangat..kana-kanak riang la kirenye ni..hmmm..dlm keluarga, die paling rapat ngan papa n mama die..papa die tak suke marah-marah itu sebab la rapat..tapi mama dia memang tegas..bercita-cita menjadi seorang pensyarah dan artis serba boleh yg berjaya satu hari nanti...

So macamana kawan-kawan.. best kan? perjalanan hidup dayana ni. sumber ni zack perolehi dari mama. wee~~ bagi adik-adik yang berbakat dalam bidang seni.. ataupun tak kiralah bidang apa. janganlah sia-siakan bakat tu yeh! belajar rajin-rajin! jangan lupa!

Post yang akan datang ada kisah yang istimewa tentang Adik-adik Idola kecil kita.. hehe... sekarang ni dayana dalam siri mengejar menjadi bintang idola kecil. Bagi yang baru pertama kali melihat Dayana.. boleh saksikan konsert idola kecil pada setiap hari sabtu pukul 9.30 malam.InsyaALLAH dayana akan berjaya.. doakanlah supaya adik-adik idola kecil nie berjaya.. Yang Penting! Dayana is Number One! Steady, Mantap, Hebat, Dasyat!! beb.. You Are cool Girl baby! marilah kita doakan sama-sama agar adik dayana ni berjaya sampai ke puncak kejayaan dari segi apapun bidang yang beliau lakukan.. Amin..

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails